Wedstrijdreglement Karpervissen

Dit wedstrijdreglement is van toepassing op alle wedstrijden die namens het bestuur van HSV De IJzeren Man door de wedstrijdcommissie worden georganiseerd.

Op dit wedstrijdreglement zijn de Visserijwet, het reglement voor de binnenvisserij en het reglement minimummaten en gesloten tijden van toepassing.

1. Er moet per koppel worden ingeschreven, het inschrijfgeld bedraagt € 50,- per koppel. Er is ruimte voor negen koppels, inclusief de twee koppels waarin de wedstrijdleiding zit. Bij geringe inschrijving behoudt de wedstrijdleiding zich het recht voor de wedstrijd te annuleren.
2. Deze wedstrijd wordt gesponsord door:
3. Deelnemers dienen bij inschrijving lid te zijn van HSV De IJzeren Man en in bezit te zijn van de nachtvisvergunning 2021. Inschrijving loopt via de karpercommissie karpercommissie@de-ijzerenman.nl; deelname is pas definitief na betaling van het inschrijfgeld. Deelname gebeurt op volgorde van inschrijving.
4. Kun je t.z.t. alsnog niet, regel dan het liefst zelf voor vervanging en meld dit per omgaande bij de karpercommissie. Het gestelde bij 3. blijft van kracht.
5. Deelnemers worden vrijdag 9 juli vanaf 17:15 op de parkeerplaats van HSV De IJzeren Man verwacht voor het verzamelen en de loting. De stekloting vindt plaats om 17:45. Om 18:00 gaat de poort open en krijgt iedereen gedurende een uur de gelegenheid om met de auto zijn spullen naar de stek te brengen. Daarna moeten alle auto’s van het terrein af en kan geparkeerd worden op het parkeerterrein. Let op: stapvoets rijden over de LOGO baan!
6. De wedstrijd begint vrijdag om 19:00 uur en zal duren tot zondagmorgen 12:00 uur. Het begin en einde van de wedstrijd worden door een hoornsignaal aangegeven. Tussen 12:00 en 13:00 kunnen de spullen met de auto weer opgehaald worden. De prijsuitreiking vindt plaats op zondag 11 juli om 13:00 op de parkeerplaats van HSV De IJzeren Man.
7. De wedstrijdleiding neemt actief deel aan de wedstrijd, loot mee om de plekken en is daarvoor inschrijfgeld verschuldigd.
8. Er mag tijdens de wedstrijd gevist worden met maximaal twee hengels per persoon. Het is niet toegestaan een volledig opgetuigde extra hengel voorhanden te hebben. Marker- en spodhengels zijn natuurlijk uitgezonderd van deze regel.
9. Het is niet toegestaan in te werpen en te vissen vanuit andere stekken dan de gelote stek.
10. Indien de visstek is afgebakend met markers is het niet toegestaan voorbij de markers te vissen. We verwachten van de deelnemers dat zij sportief vissen en rekening met elkaar houden.
11. Het gebruik van een voerboot is binnen de eigen "zone" toegestaan.
12. Als je een karper hebt gevangen, meldt je de vangst in de wedstrijd app of bel je de weger. In afwachting van de weger bewaar je de karper in een retention sling. Het is niet toegestaan de karper langer dan noodzakelijk voor de voortgang van de wedstrijd in een retention sling te bewaren.
13. Het koppel met het hoogst gevangen gewicht aan karper wint de wedstrijd, bij gelijk gewicht wint het koppel met de grootste aantal gevangen karpers. Karpers aangeslagen vóór het eindsignaal tellen nog mee in de einduitslag. Bel bij het horen van de hoorn wel direct de wedstrijdleiding.
14. Alleen karper, koikarper en graskaper tellen mee voor de einduitslag.
15. Als niet alle prijzen kunnen worden vergeven omdat er geen of weinig karper wordt gevangen, worden de resterende prijzen onder de niet winnende bij de prijsuitreiking aanwezige deelnemers verloot.
16. Verder gelden de algemene regels zoals beschreven in het reglement karpervissen 2021; hier moest je je sowieso al aan houden.
17. Een koppel dat zich niet aan de regels in dit reglement of het reglement karpervissen 2021 houdt, wordt in principe uitgesloten van verdere deelname aan deze wedstrijd en toekomstige wedstrijden, dit ter beoordeling van de wedstrijdleiding.