Nachtvissen

Voor het nachtvissen op onze vijvers is onze eigen schriftelijke toestemming in de vorm van een nachtvisvergunning van toepassing. Je mag op onze vijvers nadrukkelijk NIET nachtvissen met de “sticker nachtvissen of drie hengels” van Sportvisserij Nederland.

De uitgifte van nachtvisvergunningen wordt verzorgd door onze karpercommissie. Per jaar worden er slechts 40 nachtvisvergunningen uitgegeven en voor de overige geïnteresseerden wordt een wachtlijst gehanteerd. Je kunt op deze wachtlijst geplaatst worden als je tenminste twee aaneengesloten jaren lid bent van onze vereniging.

Je kunt je op de wachtlijst laten plaatsen door een e-mail te sturen naar de karpercommissie.

Zodra er een plek vrijkomt wordt je automatisch benaderd en na betaling van de verschuldigde kosten, sturen we je de nachtvisvergunning toe. Let er op dat de nachtvisvergunning jaarlijks verlengd moet worden. Als je al een nachtvisvergunning hebt dan krijg je in oktober automatisch een bericht met de vraag of je deze wilt verlengen.

De kosten van een nachtvisvergunning zijn € 30,- per jaar.

Nachtvissen met een nachtvisvergunning van HSV De IJzeren Man is alleen mogelijk op de Oostelijke vijver (Het Oude Gat) en de Cocody vijver. Op de Westelijke vijver is het nachtvissen dus NIET toegestaan.