Viswater

Cocody vijver

Cocody vijver:

De Cocody vijver is een recreatieplas van 4,4 ha gelegen nabij partycentrum Cocody. De vereniging heeft het visrecht op deze recreatieplas maar heeft de plas verder niet in beheer. De visstand bestaat voornamelijk uit karper, winde, snoek en zeelt. Qua bevisbaarheid is eigenlijk alleen de zuidelijke oever interessant. Vissen is alleen toegestaan voor leden van HSV De IJzeren Man.

Je kunt onze vijvers bereiken door op de Zwembadweg linksaf te slaan naar de Jan Raassensweg. Let op: dit is een fietspad waar auto's te gast zijn! Vlak voor het viaduct van de snelweg, sla je rechtsaf naar de Genoenhuis (zandpad). Aan het einde van de weg vind je onze parkeerplaats en vijvers.

Oostelijke vijver

Oostelijke vijver:

De Oostelijke vijver is een afgraving van ca. 2,5 ha met dieptes tot 9 meter. De vijver is ontstaan bij de aanleg van de A67. De oevers en de landtong zijn deels opgevuld met het puin van het oude St. Anna Ziekenhuis. De vereniging heeft het visrecht op deze vijver en voert hier ook actief het beheer uit. De visstand bestaat voornamelijk uit karper, brasem en snoek. Vissen is toegestaan voor iedereen met een geldige VISpas. Nachtvissen is alleen voorbehouden aan leden van HSV De IJzeren Man die in het bezit zijn van een op naam gestelde nachtvisvergunning.

Dieptekaart

Karperreglement

Factsheet

Westelijke vijver

Westelijke vijver:

De Westelijke vijver, ook wel witvisvijver genoemd, is 2,55 hectare groot met een gemiddelde diepte van 2,6 meter. De vereniging heeft het visrecht op deze vijver en voert hier ook actief het beheer uit. De visstand bestaat voornamelijk uit karper, kruiskarper, brasem en zeelt. Vissen is toegestaan voor iedereen met een geldige VISpas. Nachtvissen is verboden op deze vijver.

Dieptekaart

Reglement Witvisvijver