Visstroperij melden

Visstroperij kan de visstand op onze vijvers behoorlijk schaden. Als hengelsportvereniging proberen we door middel van goed visstandbeheer een aantrekkelijke visstand voor onze vissende leden te realiseren. Wanneer stropers actief zijn waardoor er veel (en vaak unieke) vissen verdwijnen dan is dat natuurlijk zonde van onze inspanningen.

Visstroperij moet daarom gestopt worden en daar hebben we uw hulp bij nodig.

Wanneer is er sprake van visstroperij?

Er is sprake van visstroperij als er zonder toestemming met illegale vistuigen wordt gevist. Denk hierbij aan staand want, fuiken en lijnen. Ook vissers die zich niet houden aan de minimummaten of de meeneemlimiet maken zich schuldig aan visstroperij.

Hoe kan ik visstroperij melden?

Je kunt visstroperij melden door het onderstaande formulier in te vullen. Je melding wordt automatisch doorgezet naar de federatie waar de vermoedelijke stroperij plaatsvindt. Let op: federaties zijn geen noodhulpdiensten. Deze proberen meldingen z.s.m. op te pakken, afhankelijk van het type melding. Bij urgente situaties gelieve de NVWA (0900-0388) of de politie te bellen (0900-8844) of bij levensbedreigende situaties bel je 112.

Klik hier om de visstroperij te melden