Reglement Witvisvijver

Hieronder vind je het algemeen reglement voor de Witvisvijver (Westelijke vijver). Voor de Cocody vijver en de Oostelijke vijver geldt het karperreglement. Je kunt dit reglement eventueel ook als pdf bestand downloaden.

Op dit reglement zijn de Visserijwet, het reglement voor de binnenvisserij en het reglement minimummaten en gesloten tijden van toepassing.

1. De vijver wordt beheerd door het bestuur en de commissies (vrijwilligers). Het snoeien van struiken – bomen of andere gewassen gebeurd door de beheer commissie dus niet door de visser zelf.
2. We vissen voor ons plezier houd rekening met de medebezoekers van onze vijver en behandel elkaar met respect.
3. Behandel de vissen en andere diersoorten met respect zodat deze geen schade oplopen.
4. De vijver is een visvijver daarom geldt er een zwemverbod.
5. Tijdens de wedstrijden is de vijver gesloten om vrij te vissen (wedstrijden staan vermeld op de website en in de meldingsborden aan de vijver).
6. Jeugdleden moeten in het bezit zijn van een zwemdiploma A. Indien dit niet het geval is zal er ten alle tijden een begeleider bij moeten zijn.
7.
De onderlijn mag gevlochten lijn zijn (maximaal lengte van 30 cm).
8. Een onthaakmat is verplicht.
9. Vis ten alle tijden met visveilige systemen.
10. Gebruik van een schepnet is verplicht bij het landen van brasem, zeelt en karper.
11. Maximaal 2 kg voeren per sessie.
12. Aanwijzingen van controleurs, gemeentelijke handhavers en politie dienen te allen tijde opgevolgd te worden.
13. Er mag met maximaal 2 hengels gevist worden (als er een hengel klaar staat op de kant om mee te gaan vissen mag deze geen haak bevatten als er al 2 hengels in het water liggen).
14. De visser draagt er zelf zorg voor dat de plek netjes is en blijft als hij stopt met vissen.
15. Het weerhaakloos vissen en loodvrij vissen wordt aanbevolen.
16. De vis is eigendom van HSV De IJzeren Man en mag niet meegenomen worden.

Niet toegestaan is:
1.Het aanbrengen van markeringsboeien in onze vijver.
2.Het water te betreden per (belly) boot.
3.Het gebruik van een radiografisch bestuurbare boot.
4.Om te nachtvissen.
5.Om wild te kamperen.
6.Om te zwemmen.
7.Open vuur en BBQ.
8.Het vissen met drie hengels.
9.
Het vissen met een gevlochten hoofdlijn. Een gevlochten onderlijn met een maximale lengte van 30 cm is wel toegestaan.
10.Gebruik te maken van een leefnet of een andere manier om de vis te bewaren.
11.Het gebruiken van een katapult.
12.Het gebruiken van verse de vase en gekleurde maden.
13.Te vissen zonder vispas, visplanner app of boekje.