1e Karperwedstrijd 2021

Zondag, 11 juli 2021

In het weekend van 9 t/m 11 juli hebben we onze eerste karperwedstrijd van 2021 gevist. De wedstrijd werd door vier koppels op de Oostelijke vijver gevist.

Verslag

Op vrijdagavond was het broeierig weer. Je kon zien dat de karpers hoog, net onder het wateroppervlakte zwommen. Het was dan ook niet vreemd dat het tot middernacht duurde voordat de eerst vis werd gevangen. Henco Smits ving op stek 3 een kleine spiegelkarper van 4,8 kg.

Om half twee ‘s nachts was het de beurt aan Mark en werd er op stek 4 een mooie spiegelkarper van 11 kg geland. Johan ving vervolgens om 03:00 een spiegelkarper van 10,5 kg op stek twee waarna het stil viel. Rond 04:00 is er paniek op stek 3. Henco zat met één hengel tegen de struiken aan de dijkkant te vissen. Omdat hij bang was dat bij een aanbeet de karper de struiken in zou zwemmen, had hij de slip van zijn baitrunner erg strak gezet. Toen hij om 04:00 een snoeiharde run kreeg werd zijn hengel over de steunen het water in getrokken. We hebben zijn hengel niet meer terug kunnen vinden.

De zaterdag is weer broeierig en we zien dan ook tientallen karpers vlak onder het wateroppervlak zwemmen. Danny D. probeert ze te verleiden met een zig-rig, echter zonder resultaat. Rond 15:40 haakt Martie een schubkarper van 11,4 kg. Hij had dit exemplaar de hele dag al zien duikelen en ’s middags was het hem eindelijk gelukt om de karper te verleiden.

Om 18:30 is het weer de beurt aan Johan en Danny met als resultaat een kleinere spiegelkarper van 6,6 kg. ’s Avonds rond half acht krijgen we een flinke hoosbui en eigenlijk was iedereen er van overtuigd dat dit tot een positief aasgedrag van de karpers zou leiden. Dat leek er ook op toen de regen was weggetrokken aangezien de karpers als een gek begonnen te springen. Helaas viel dit na een half uur stil en bracht dit geen extra vissen in het net.

Rond 23:00 verspeelde Johan en Danny nog een vis maar verder bleef het de hele zaterdagnacht stil. Zondagochtend haakt Maikel om 08:00 de laatste karper van de wedstrijd, een mooie grijze spiegelkarper van 10,8 kg.

Ondanks de tegenvallende vangsten kijken we terug op een leuke wedstrijd. Eind september krijgen we een herkansing als we de tweede karperwedstrijd van dit jaar gaan vissen.